חוקי הבית
למי מאיתנו אין חוקי בית למשחקים ותיקים? הכוונה היא לשינויים קטנים לחוקים הרשמיים של המשחק שמשפרים אותו או נותנים חוויה אחרת. אספתי פה כמה חוקי בית עבור כמה משחקים. תוכלו לעבור על הרשימה ולהחליט בעצמכם אם תרצו לאמץ חלק מחוקים אלו בפעם הבאה שאתם משחקים.
פוארטו ריקו
- שינוי מחיר ה-hospice ל-5 דובלונים. כי מבנה זה מספק יתרון מאוד גדול.
- שחקן רביעי (אם יש) מתחיל עם דובלון אחד יותר. בסיבוב הראשון לשלושת השחקנים הראשונים יש תפקיד חזק. השחקן הרביעי מתחיל עם שדה של תירס שאמור לאזן את זה, אבל זה לא תמיד מספיק.
- שחקן חמישי (אם יש) מתחיל עם שני דובלונים יותר. אותו עיקרון כמו לגבי שחקן רביעי. בנוסף, לוקח כמה סיבובים עד שמגיע אליו סמן השחקן הראשון.
אגדות אנדור
- כל שתי מפלצות שהורגים מקדמות את סמן העלילה. באופן רגיל מקדמים את סמן העלילה על כל מפלצת שהורגים, מה שיכול להיות קשה מידי לפעמים. שינוי זה מקל קצת את המשחק ומאפשר חקירה של הלוח והתנסות באסטרטגיות שונות.
המתיישבים של קטאן
2 ו-12 מניבים ביחד
כאשר יוצא 2 בקוביות או 12 אז שתי החלקות של 12 ושל 2 מניבות משאבים. ההשפעה היא שיש יותר נקודות בלוח שפונטנציאליות להקמת ישוב או עיר.
סוחר
יש שחקנים שעבורם השודד במשחק הוא אלמנט אגרסיבי מידי. אלטרנטיבה לשודד הוא הסוחר. בעזרת הסוחר יכולים השחקנים לבצע החלפה של 2 ל-1 ממשאב מסוים למשאב מסוים אחר, לדוגמא, שני חיטה תמורת לבנה אחת. כדי לסמן זאת נניח ליד הלוח שני קלפים של חיטה, וקלף אחד של לבנה. את המשאבים הנבחרים עבור הסוחר נגריל רנדומלית על ידי לקיחת קלף משאב אחד מכל סוג ובחירה של קלף אחד מתוך אלה.
בכל פעם שמטילים 7 בקוביות, במקום להזיז את השודד, השחקן שהטיל את הקוביות מחליט אם להחליף את המשאב המוחלף של הסוחר (הצד של ה-2) או המשאב של התמורה (הצד של ה-1). לאחר שהוא בוחר איזה להחליף מגרילים קלף מתוך כל סוגי המשאבים. החלפה אצל הסוחר ב-2 ל-1 זמינה לכל שחקן בזמן התור שלו.
Legends of Andor, Fresco, Stone Age, Milestones
משחקי קופסא, משחקי לוח, יורוגיימז, משחקי חשיבה, יורוגיימס, משחקי קופסא למבוגרים